EGR

 

MI AZ EGR?
A NOx kibocsátás csökkentésére széles körben alkalmazott módszer a kipufogógáz-visszavezetés (EGR). Ez magában foglalja a motor kipufogógázának szabályozható hányadát a beszívott levegőbe. A szelepet általában a gázáram szabályozására használják, és szükség esetén a szelep teljesen lezárható.

HOGYAN MUKÖDIK EGR?
Az égetett gáz cseréje (amely nem járul hozzá az égéshez) az oxigénben gazdag levego esetében csökkenti az égéshez rendelkezésre álló henger-tartalom arányát. Ennek következtében alacsonyabb hokibocsátás és csúcshenger hőmérséklet keletkezik, és csökkenti az NOx keletkezését.

A recirkulált gáz átvezethető EGR huton keresztül is, amely rendszerint a levegő / víz típus. Ez csökkenti a gáz hőmérsékletét, ami csökkenti a henger töltéshőmérsékletét EGR alkalmazása esetén. Ennek két előnye van: a töltéshőmérséklet csökkenése alacsonyabb csúcshőmérsékletet eredményez, és a hűtött EGR gáz nagyobb sűrűsége lehetővé teszi az EGR nagyobb arányát. Dízelmotor esetén a recirkulált gáz mennyisége bizonyos működési körülmények között akár 35% is lehet. 

 

 

EGR

 

EGR MEGOLDÁS
Itt a Hi-Tech Tuning nagyon korszerű megoldást kínál az EGR számára. A szelepek eltömődhetnek szén-lerakódásokkal, amelyek meghibásodást vagy tapadást okoznak, ezáltal hibakódokat okoznak, és a jármű nem működik megfelelően. Az EGR-szelep kikapcsolásának szoftvermegoldása egyszerű és hatékony módszer a motor hatékonyságának növelésére.

 

EGR kikapcsolás hátránya, amiről senki sem beszél.
Az EGR hőcserélöje amit a fenti ábrán is lehet látni bele van kötve a jármű fűtésrendszerébe.
Ha az EGR kivan kapcsolva, a jármű sokkal lassabban éri el az üzemi hőmérsékletet.
Ez csak télen lehet észlelni, e mellet csökken a jármű fűtésének a hatásfoka.
Így úgy tűnik, hogy pluszok és mínuszok attól függően, hogy mi fontos önnek a saját járműveden.

Cookie

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába.