DPF

A DPF (Diesel Partic Filter)= Részecskeszűrő meghibásodásának leggyakoribb oka a felhasználói hiba.

Mi a DPF?

Diesel részecskeszűrő a kipufogórendszerbe épített eszköz, amelyet úgy terveztek, hogy csökkentse vagy megfogja a dízelmotor kipufogógázából származó kormot. Mint minden szűrőnek hatékonynak kell lennie, hogy a kipufogógázok szabadon áramolhassanak a motor maximális teljesítményének érdekében.
A szűrő telítettségét a motorvezérlő figyeli és tisztításához regenerálási programot indít. A tisztítási folyamat lehet aktív vagy passzív.

Aktív:

A szűrőt a motorvezérlő felügyeli, és 45-50% -kal megnöveli befecskendezés időtartamát és időzítését.
Így az eredmény: felemelkedik a kipufogó hőmérséklete 600-800 C-ra, amely viszont leégeti a koromrészecskéket a szűrőről.
Részecskeszűrő tisztítási folyamata (regenerálás) kb 400-600km-ként történik.

Passzív:

Ha a járművet az autópályán vagy nagy fordulatszámon használják, akkor a kipufogó olyan magas hőmérsékletet ér el

(maximum 600 C), amely automatikusan égeti le a koromrészecskéket. Ez nem ér fel egy aktív regenerálással.

Mit értek felhasználói hibán?

A folyamat elindításának vannak feltételei. Megfelelő mennyiségű üzemanyag, motor üzemi hőmérséklet,szívórendszerben ne legyen tárolt hiba (ne világítson a motor diagnosztikai lámpa).
Az aktív regenerálási fázis alatt megemelkedik a fogyasztás 18-34 l-re. Ennek hatásaként negyed tank üzemanyag felett indul el az aktív regenerálás.

1: Ha nincs megfelelő üzemanyag mennyiség az aktív regenerálás nem indul el a szűrő rövid időn belül eltömődik, és a jármű vész üzembe kerül. (Ha alacsony üzemanyag szinttel használják a járművet garantált a részecskeszűrő hiba.)

2: Ha a járművünk nem éri el az üzemi hőmérsékletet (lehet a rövid távok miatt, vagy műszaki hiba miatt (termosztát hiba) akkor sem indítja el a regenerálást.

3: Világít a motor hiba jelzés, de nem észlelünk hibát a járművünkön 90%-ban biztos hogy, a tisztítási funkció nem fog megvalósulni.

4: Az aktív regenerálási fázist többször is megszakítjuk (ha leállítjuk az autót) kb 7-10 alkalom után az autó vész üzembe kerül.
Honnan lehet tudni hogy mikor regenerál az autó?
Ennek az a jele hogy az alapjárati fordulatszám megemelkedik (CR TDI-röl beszélünk)kb 1000/Rpm és a ventilátorok a maximális sebességen működnek. Ilyenkor nem javasolt leállítani az autót. Az aktív regenerálásnak ideje max 10 perc de ez függ a szűrő telítettségétől.

Megjegyzés:Hosszabb autópálya használat után, letérve az autópályáról, nagyon gyakran elindul az aktív regenerálás.

Ezen kívül vannak még más hiba források is amik miatt nem indul el a tisztítási folyamat, de az már nem felhasználói, hanem műszaki eredetű hiba. Megállapításához szakember kell.

Ha szeretnél ilyen jellegű információkat időnként megtudni akkor csatlakoz a Facebook-on.

Cookie

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába.